بررسی مهمترین کاربردهای انواع ردیاب خودرو
نوشته شده توسط : تکنوگارد

بررسی مهمترین کاربردهای انواع ردیاب خودرو

علیرغم تفاوت های ساختاری، کاربردهای ردیاب خودرو نسبتا مشابه است. به همین دلیل برخی از مهم ترین کاربردهای این دستگاه ها را با هم بررسی می کنیم:

ردیاب خودرو

1- موقعیت یابی دقیق و بلادرنگ خودرو

اولین و مهمترین کاربرد ردیاب خودرو، یافتن مکان خودرو به صورت آنی و با کمترین خطا می باشد. این دستگاه ها با ارسال و دریافت سیگنال های رادیویی به ماهواره ها موقعیت دقیق خودرو را تشخیص می دهند. سپس از طریق سیم کارت داخلی اطلاعات موقعیت مکانی را به صورت آنلاین روی نقشه به مالک نشان می دهند.

2- خاموش کردن خودرو از راه دور

یکی دیگر از کاربردهای جالب ردیاب خودرو، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور است. اپلیکیشن ردیاب خودرو به دارندگان این امکان را می دهد که خودروی خود را از هر نقطه ای از جهان خاموش کنند. البته این ویژگی به نصب قطعه ای به نام رله قطع بر روی خودرو بستگی دارد. این قطعه پس از دستور مالک برای خاموش کردن خودرو، رله برق یا پمپ بنزین را قطع می کند.

3- دسترسی به گزارش مسیر در طول زمان

گزارش مسیرهای طی شده در طول زمان از دیگر کاربردهای ردیاب است. این ویژگی در اکثر انواع ردیاب خودرو وجود دارد. به این ترتیب می توانید اطلاعات مهمی در مورد مسیرهای خود به دست آورید. به علاوه در ناوگان حمل و نقل با این قابلیت می توان نظارت جامع تری بر عملکرد پرسنل داشت.

4- هشدار محدودیت سرعت

یکی دیگر از کاربردهای ردیاب های مختلف خودرو، امکان تعیین حد مجاز سرعت برای رانندگی با خودرو است. اگر این قابلیت را در اپلیکیشن ردیاب فعال کنید، هر زمان که راننده از سرعت دلخواه شما فراتر رفت، یک هشدار برای شما ارسال می شود. بنابراین می توانید از راه دور سرعت خودرو و رفتار رانندگان را کنترل کنید.

5- تعریف محدوده جغرافیایی مجاز

این ویژگی به مالکان کمک می کند تا محدوده جغرافیایی خاصی را برای رانندگی خودرو تعیین کنند. به طوری که اگر راننده قصد عبور از این محدوده تعیین شده را داشته باشد بلافاصله ردیاب به مالک اطلاع می دهد.

6- امکان درخواست کمک اضطراری

رانندگی با ماشین همیشه با خطراتی همراه است. خطراتی مانند تصادف، گیر افتادن در جاده های ناآشنا یا حتی سرقت. در چنین مواقعی سرعت اطلاع رسانی و درخواست کمک تاثیر زیادی در نجات جان راننده و سرنشینان خودرو دارد. از این رو سازندگان انواع ردیاب خودرو قابلیتی به نام دکمه درخواست اضطراری در جی پی اس تعبیه کرده اند. این دکمه با شناسایی موقعیت های اضطراری مانند تصادفات سنگین یا واژگونی وسیله نقلیه، هشداری را به شماره های از پیش معرفی شده به برنامه ارسال می کند.

7- اطلاع از وقایع اطراف خودرو

یکی دیگر از کاربردهای نصب انواع ردیاب خودرو، اطلاع از اتفاقات اطراف خودرو است. از جمله این اتفاقات می توان به اقدام به سرقت خودرو اشاره کرد. این تلاش ها شامل حمل خودرو با جرثقیل، استارت زدن خودرو بدون سوئیچ، ضربه زدن به خودرو برای باز کردن درها و ... می باشد.

8- اطلاع از سررسید سرویس های دوره ای خودرو

برخی از انواع ردیاب خودرو این قابلیت را دارند که در زمان انجام سرویس های دوره ای هشدار دهند. این هشدار زمانی کار می کند که کاربر زمان سرویس های دوره ای را در برنامه تعیین کند. پس از آن به کاربر هشدار داده می شود که چه زمانی این خدمات انجام می شود.

مزایای نصب ردیاب خودرو چیست؟

تاکنون با کاربردهای مختلف ردیاب خودرو آشنا شده ایم. حال می خواهیم به بررسی مزایای نصب این دستگاه بر روی خودرو بپردازیم:

امنیت خودرو به طور چشمگیری افزایش می یابد.

احتمال پیدا شدن خودرو پس از سرقت بسیار بیشتر از خودروهای بدون ردیاب است.

عملکرد رانندگان و رفتار آنها در رانندگی خودرو بهبود می یابد.

نظارت بر خودرو از هر جای دنیا امکان پذیر خواهد بود.

بهره وری و بهره وری کار در ناوگان حمل و نقل رشد قابل توجهی خواهد داشت.

قیمت ردیاب خودرو در بازار چگونه است؟

قیمت انواع ردیاب خودرو با توجه به مدل، برند سازنده، مدت گارانتی، خدمات پس از فروش، کیفیت قطعات مستعمل و ... متفاوت خواهد بود به همین دلیل لازم است قبل از خرید ردیاب به خوبی نیاز خود را بشناسید و بر اساس آن بهترین مدل را انتخاب کنید.





:: برچسب‌ها: ردیاب خودرو، ردیاب، ردیاب ماشین ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: